Szeptemberi túra 2018

Szerző: Lonsták Ádám (9.Kny-F)

Mikszáthos diákokká lettünk – immáron teljeskörűen

Várakozással telve érkeztünk meg szeptember 13-án 8 órakor a Mikszáth Kálmán Líceum Rákóczi úti főépülete elé.

Sejtelmeink ugyan voltak, de valójában nagyon kíváncsiak voltunk, hogy mi fog vajon velünk történni e megkérdőjelezhetetlenül fontos napon. A feladatokhoz szükséges eszközök kézhezvétele után izgalommal indultunk el az iskola több száz tanulójával együtt a túrára. Először Hasznos felé vettük az irányt, s meglátva az előttünk magasodó dombokat, bevallom, egy kissé megijedtünk. Ez azonban hamar elmúlt, meglátván a gyönyörű kilátást. Csodálatos volt felfedezni az alattunk húzódó Pásztót s a környező vonulatokat. Meglehetősen jó hangulatban telt a kirándulás, amely tökéletes alkalom volt a további ismerkedésre, immár nemcsak az osztály keretein belül. Fáradtan, de jó érzésekkel telve értünk fel a Nyikomra, ahol lehetőség nyílt a túra folytatására, minket azonban vártak a gólyaavató feladatai. A végzősök által nagyon jól kitalált, ötletes játékokon vettünk részt csapatokra bontva. Ugyan verseny volt, de minket inkább a hangos kacagások foglaltak el. Eközben a többi osztály akadályversenyen vehetett részt, de többen döntöttek a hegy megmászása mellett.
A feladataink után kissé megkésve elfogyasztottuk a tízórainkat, felpakoltunk, és egy másik, a szőlőkön keresztülvezető, ugyancsak gyönyörű útvonalon ereszkedtünk vissza a városba. Egy óra körül leértünk, s a búcsúzás után, kirándulásunk történeteit mesélve értünk haza.